Online-pénztárgép nyilatkozat

2014. január 1-től módosításra került azon tevékenységek köre, ahol készpénzes és kártyás fizetés esetén pénztárgép használata kötelező. E rendelet értelmében 2014. január 23-tól a cégeknek nyilatkozniuk kell arról, hogy az érintett TEÁOR számú tevékenységekről, készpén zes számlát állít ki, vagy online-pénztárgépet helyezett forgalomba. A cég maga döntheti el, hogy melyik megoldást választja.

Amennyiben nincs pénztárgépe még a cégnek, de már folytatja a 3/2013. (II.15.) NGM rendelet 1. számú rendelet melléklete szerinti TEAOR szerinti tevékenységek bármelyikét és online pénztárgép használata helyett készpénzes számla kerül kiállításra, akkor a céget a február 28-a után kiállított összes készpénzes számlára vonatkozóan adatszolgáltatási kötelezettség terheli. Ez esetben a NAV-nak történő elektronikus adatszolgáltatási/bevallási kötelezettségének hetente kell (napi bontásban) eleget tenni, a következő hét 4. napjáig.

Amennyiben van pénztárgépe a cégnek, de nem használja, és már folytatja a 3/2013. (II.15.) NGM rendelet 1. számú rendelet melléklete szerinti TEAOR szerinti tevékenységek bármelyikét és készpénzes számlákat állított ki az érintett tevékenységhez tartozó bevételekről, akkor nyilatkoznia kell arról, hogy a jövőben is készpénzes számlákat kíván kiállítani, vagy online-pénztárgépet használ.

Amennyiben nincs pénztárgépe a cégnek, és még nem folytatja a 3/2013. (II.15.) NGM rendelet 1. számú rendelet melléklete szerinti TEAOR szerinti tevékenységek bármelyikét, akkor a tevékenység elkezdésekor nyilatkozni kell annak megkezdéséről és arról, hogy készpénzes számlákat kíván kiállítani a cég (és hetente jelentést leadni), vagy online-pénztárgépet használ.

PTA Diamond
2014. 02. 18.